לכבוד יומא דהילולא: הפתק שהותיר אחריו הגה"צ רבי יצחק כדורי

מוהר"ר הגה"צ המקובל רבי יצחק כדורי, הותיר אחריו פתק מסתורי ● כעת, לכבוד יומא דהילולא, חושף "כדורינט" את הפתק ● הרב כדורי לא הותיר צופן לפיענוח הדברים, אך הוא מדבר על ראשי התיבות של משיח, והמילה המתקבלת מראשי התיבות של המשפט היא "יהושוע"

 

מוהר"ר רבי יצחק כדורי זצ"ל דיבר רבות על המשיח, במיוחד בשנותיו האחרונות. בפגישתו עם הרבי מליובאוויטש זצ"ל, אליו טרח להגיע למרות זקנותו המופלגת, אמר לו הרבי כי "יזכה לראות את פני משיח צדקנו". למשמע הדברים, זרחו פניו של רבי יצחק כדורי...

 

לאחר מכן אירע, כי בשיעורו הקבוע בענייני קבלה, הנמסר לפני תפילת מנחה של שבת, עסק הרב כדורי בנושא "קווים לדמותו של מלך המשיח", וגילה כי פגש את המשיח... הדבר היה הפתעה גדולה לכלל השומעים. בפרט כאשר הדברים נאמרו לאחר פגישתו עם הרבי מליובאוויטש זצ"ל.

 

באותו שיעור הרב הוסיף ואמר כי אנו כבר נמצאים בתקופה הראשונה של משיח בן דוד, ובתקופה זו עסוק המשיח בקירוב רחוקים אל עולם התורה...

 

על השואלים והתמהים, כיצד אפשר לומר על אדם כלשהו בזמננו שהוא משיח, אמר הרב כדורי כי "לא מדעת הם מדברים".

 

הוא הסביר כי שלבי התגלותו ופעולותיו של המשיח מפורטים בספרים רבים, אבל מבחנו האמיתי לא יהיה ביכולתו לחולל מופתים, אלא במהותו העצמית ובפעולותיו. בכך הוא יהיה ב"חזקת משיח", עד שיהפוך ברבות הימים ל"משיח ודאי".

 

הוא הוסיף ואמר כי משיח יתגלה ויתכסה ושוב יתגלה ויתכסה בטרם יוכר כמשיח. בהתגלותו לכלל יהיה הדבר בהיסח הדעת, וכשיתגלה יהיו רבים שיתמהו, האם הוא אכן משיח...

 

כאשר נשאל על-ידי הנוכחים בשיעור במי המדובר, השיב: "מי שיודע על המשיח לא מדבר, ומי שמדבר זו הראיה שאיננו יודע, אבל סודו של המשיח הינו סוד חצי מדינה..."

 

לכל הדברים המופלאים האלה, מצטרף הפתק המסתורי שכתב הרב במו ידיו, ואשר אין לו שום הסבר, מלבד אשר הוא מדבר על ראשי תיבות, וכי ראשי התיבות מהמשפט מרכיבים את המילה "יהושוע".

 

כך כתב הרב בפתק:

 

"בענין הראשי-תיבות של משיח, ירים העם ויוכיח שדברי ותורתו עומדים. באתי על החתום בחודש הרחמים התשס"ה, יצחק כדורי..."

 

 

כאן הזמן והמקום לצטט את הגמרא במסכת סנהדרין דף צח עמוד ב, העוסקת בשמו של המשיח:

 

"אמר רב: לא אברי עלמא (=לא נברא העולם) אלא לדוד. ושמואל אמר: למשה. ורבי יוחנן אמר: למשיח.

 

מה שמו? דבי רבי שילא אמרי: שילה שמו, שנאמר (בראשית מ"ט) עד כי יבא שילה.

 

דבי רבי ינאי אמרי: ינון שמו, שנאמר (תהלים ע"ב) יהי שמו לעולם לפני שמש ינון שמו.

 

דבי רבי חנינה אמר: חנינה שמו, שנאמר (ירמיהו ט"ז) אשר לא אתן לכם חנינה.

 

ויש אומרים מנחם בן חזקיה שמו, שנאמר (איכה א') כי רחק ממני מנחם משיב נפשי.

 

ורבנן אמרי: חיוורא דבי רבי שמו, שנאמר (ישעיהו נ"ג) אכן חליינו הוא נשא ומכאבינו סבלם ואנחנו חשבנהו נגוע מכה אלהים ומענה.

 

אמר רב נחמן: אי מן חייא הוא - כגון אנא (=אם הוא מן החיים, כגון אני), שנאמר (ירמיהו ל') והיה אדירו ממנו ומשלו מקרבו יצא.

 

אמר רב: אי מן חייא (=אם מן החיים) הוא - כגון רבינו הקדוש, אי מן מתיא (=אם מן המתים) הוא - כגון דניאל איש חמודות".

דן ברמן | כדורינט31/01/2012 18:25
חזרה
עבור לתוכן העמוד