האם יש דרך להינצל מפגם הברית?

 

אל כ"ק האדמו"ר מוהרא"ש הופנתה שאלה: "לכבוד כבוד קדושת מוהרא"ש. אני לא מפסיק ליפול בפגם הברית, אני מצליח להחזיק מעמד שבוע שבועיים, ושוב נופל מחדש מה עושים? והאם יש דרך להפסיק את זה לאלתר?" ● קראו את תשובת מוהרא"ש

 

"רביז"ל אמר (שיחות הר"ן סימן י"ט) נכספתי מאד להמשיך את העולם אל עשיה שיהיה חיוב אצל כל אחד ואחד ללמוד כך וכך בכל יום ולא יעבור וכיוצא. ואמר, שאפילו אותן האנשים הרחוקים מן הקדושה מאד שנלכדו במצודה רעה עד שרגילין בעבירות חס ושלום רחמנא ליצלן רחמנא לישזבן, אף על פי כן הכח של התורה גדול כל כך עד שיכולה להוציא אותם מן העבירות שרגילין בהם חס ושלום. ואם יעשו להם חוק קבוע וחיוב חזק ללמוד בכל יום ויום כך וכך יהיה איך שיהיה בודאי יזכו לצאת ממצודתם הרעה על ידי התורה כי כח התורה גדול מאד.

ומקובל בין אנשי שלומינו שכך וכך סובב על אמירת וגירסא ח"י פרקים משניות, אם אדם מקבל על עצמו חוק ולא יעבור לומר בכל יום ח"י פרקים משניות, הכח של התורה תוציא אותו לבסוף מההרגל הרע שנתרגל לעשות עבירות וכו' וכו', ואפילו שבין כך נופל וחוזר ונופל וכו' וכו', עם כל זאת אם יהיה חזק לומר בכל יום ח"י פרקים משניות, לבסוף כח התורה תוציא אותו מהעבירות החמורות שנופל בהם.

ולכן תשתדל לגרוס בכל יום ח"י פרקים משניות, שזה תמיד היה חוק ולא יעבור אצל אנשי שלומינו היקרים, כי רביז"ל נתן תיקון לכמה מאנשי שלומינו וביניהם מוהרנ"ת ז"ל שיאמרו בכל יום ח"י פרקים משניות (עיין שיחות הר"ן סימן קפ"ה), ושמעתי פעם מהרב החסיד ר' לוי יצחק בנדר ז"ל שהוא הכיר נין מוהרנ"ת ז"ל, נכד של בתו חנה צירל ע"ה, שהיה גר בחארקוב, והיה בעל הבית פשוט, ובכל יום היה לומד ח"י פרקים משניות חוק ולא יעבור, וכך נהג המון שנים, אשרי מי שזוכה לקיים את רצון רביז"ל. ואל יהיה נקל דבר זה בעיניך, כי אם תהיה חזק בזה לבסוף תצא מהרע שנפלת בה, בלי שום ספק כלל, העיקר תהיה עקשן גדול לומר בכל יום ח"י פרקים משניות, וזה יטהר וינקה אותך מחטאים ועוונות מרובים שנדבקו בך.

ועל כולם ראה להרגיל את עצמך לילך במקום שאין שמה בני אדם, ותשיח ותספר את כל אשר עם לבבך אליו יתברך, ותבקש ותתחנן מלפניו יתברך שיוציא אותך מהפח יקוש שנפלת אליה, אזי תראה שלבסוף תזכה לצאת מהבוץ והחושך שנפלת אליה, ותזכה לדבק את עצמך בו יתברך בלי שום ספק כלל, העיקר אל תבלבל את עצמך משום בריה שבעולם, כי אין לנו אלא את דברי רביז"ל, ועל כוחו הגדול אנו סומכים שנזכה לצאת מהרע שנפלנו אליה.

ועליך לדעת שעיקר התשובה היא על ידי ווידוי דברים שאדם מתוודה בעת ההתבודדות ומרבה להפציר אותו יתברך שימחול לו על כל מה שעשה, וזה יועיל לו הרבה מאד לצאת מהחושך והבוץ שנפל אליה ואתה צריך לדעת שווידוי דברים זה עיקר התשובה, כמו שכתב הרמב"ם (פרק א' מהלכות תשובה הלכה א') כל מצות שבתורה בין עשה בין לא תעשה אם עבר אדם על אחת מהן בין בזדון בין בשגגה כשיעשה תשובה וישוב מחטאו חייב להתודות לפני האל ברוך הוא שנאמר (במדבר ה') "איש או אשה כי יעשו" וגו' "והתודו את חטאתם אשר עשו" זה וידוי דברים וידוי זה מצות עשה כיצד מתודין אומר אנא השם חטאתי עויתי פשעתי לפניך ועשיתי כך וכך והרי נחמתי ובושתי במעשי ולעולם איני חוזר לדבר זה וזהו עיקרו של וידוי וכל המרבה להתוודות ומאריך בענין זה הרי זה משובח.

הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח"

לתשובות נוספות: ברסלב סיטי

דן ברמן | כדורינט2/04/2012 14:25
חזרה
עבור לתוכן העמוד