|
|
|
אומר הקב"ה: " לא תעשון איתי אלהי כסף ואלהי זהב " ( יתרו, כב ).
|
~
| |
15:34 4/02/2010
|
מה מפרש רש"י ע"ה , זכותו תגן על ישראל,
אלהי כסף = בא להזהיר על הכרובים, שאתה עושה לעמוד אתי, שלא יהיו של כסף, שאם שניתם לעשותם של כסף הרי הן לפני כאלהות.
הכרובים בקודש הקודשים, צריכים להיות מזהב בלבד.
כל דבר אחר אסור לגמרי.
אלהי זהב = בא להזהיר שלא יוסיף על שנים, שאם עשית ארבעה, הרי הן לפני כאלהי זהב: לא תעשו לכם. לא תאמר הריני עושה כרובים בבתי כנסיות ובבתי מדרשות כדרך שאני עושה בבית עולמים, לכך נאמר לא תעשו לכם.
ז"א שהקב"ה מצווה שיהיו אך ורק 2 כרובים העשויים זהב לפי ההוראות.
אך אסור בתכלית האיסור לעלות על מספר זה,
וכמו שאומרים : כל המוסיף הרי זה משובח.. לא במקרה הזה.
|
|
|
|
|
עמוד האש/ שיר מאת: אהובה קליין (c)
|
אהובה קליין
| |
23:14 3/02/2010
|
עמוד האש / שיר מאת: אהובה קליין (c)
אלוקים ילווה עמו
יד ביד עימו
ביום בליל
בניו ישראל.
בהרים גאיות ומדבר
ינצרם מכל משמר
יאיר להם נתיב
בעמוד אש עמיד.
פניהם מוארות כשלהבות
את האפלה מניסות
כנשר הנושא גוזליו
כן ה'' ישא בניו.
הערה: השיר נכתב בהשראת פרשת: בשלח חומש שמות.
|
|
|
|
|
ויודעים אנו, שהשתנו כמה דברים
|
~
| |
19:25 3/02/2010
|
מלפני מתן תורה ואחרי מתן תורה.
אכן נכון היה כך שעד מתן תורה,
היו השמיים לה'' והארץ לבני אדם.
ומה הכוונה בזה ?
שהשמיים = רוחניות ישארו בשמיים בלבד ולא יתערבבו בגשמיות.
והארץ = הגשמיות נשארה למטה בארץ ולא נדבקה ברוחניות. מה שאומר שהיתה הפרדה מוחלטת בין 2 הכוחות.
לכן הרבה מאבותינו הקדושים, אכן קיימו את המצוות בדרך רוחנית וקצת שונה מאחרי מתן תורה.
אך צריך להבין, ברגע מתן תורה הרבה דברים והרבה חוקים השתנו. אביא כדוגמא - עריות.
עד מתן תורה היו דרגות שונות של עריות מותרות וזיווגים של דרגות קרבה מסויימות מותרים.
או שלא היה צורך להניח תפילין.
ומה שהיה רלוונטי עד אז, כבר לא היה רלוונטי לאחר מתן תורה, כי כך השם רצה והחליט מה טוב לאדם.
עכשיו, אם יש מצב של הפרדה, אין גורם הקב"ה לחיבור בין ההפכים המנוגדים האלו לכלי אחד ?
והתשובה היא כמובן - מצוות גשמיות.
וצריך להבין, שמצד הנשמה והגוף, הם לא במצב ברירה של ערך קדוש. הרי בגוף , אם ישתמש בו האדם בצורה חיובית, הגוף נעשה קדוש. וכשיעשה בו האדם שימוש
שלילי, הרי הגוף לא בחזקת קדושה. וברגע שלא תהיה רוח בגוף, זה בסה"כ נשאר - גוף. כלי נטרלי ומנוטרל.
וכך גם הנשמה - למרות שמגיעה ממחצבתו של הקב"ה דרך השימוש בה קובע את מצבה.
אז שאלנו, מה עניין המצוות הגשמיות לחיבור הקטבים המנוגדים ? שהמצוות עצמן הן חומר עצמותו של העליון, וקיומם הוא הכפתור שכביכול מפעיל את הדבק והחיבור הזה.
קיום מצוות = ON. אי עשייה = OFF.
ולמה כל זה ?
כי כך הקב"ה רוצה.
(-;
|
|
|
|
|
בוקר טוב, תציירו לכם סיטואציה :
|
~
| |
10:41 3/02/2010
|
אחרי חציית ים סוף, לאחר צפייה והשתתפות באחד המעמדים הכי מדהימים ועוצמתיים בהיסטוריה כולה,
ויאמרו כל העם : " זה אלי ואנווהו ", מכיוון שכל העם היה כמעט ברמה החיובית המקסימלית - כולם ראו את אותו המראה,מראה השכינה,
זקנים, גברים, נשים וטף, תינוקות שבדיוק ינקו חלב מאימם, הסיטו את ראשם והחלו לדבר ולאמר :
" זה אלי ואנווהו ".
מספרים חז"ל, שאפילו עובר ברחם אימו, ראה את המראות והשכינה מתוך בטן אימו, כיצד ?
עור ביטנה של אימו נעשה שקוף, כך שהעוברים יוכלו לצפות במה שקורה.
ככה זה שכל העם ברמה גבוהה ואחידה, גדולים כקטנים, ואין עוררין ובילבולים.
|
|
|
|
|
על הניסים של הרב כדורי
|
SPiRiT
| |
18:32 2/02/2010
|
http://www.mako.co.il/spirituality-newage/kabbalah/Article-951b403ca6c2621006.htm |
|
|
|
|
|
|
חלק ראשון: לפחות שנים מגדולי עמנו, שזכותם תגן על עם ישראל , דברו בגאווה ונענשו על כך ( כמובן שמידת הגאווה שלהם נמדדה במדד שונה משלנו הקטנים, כן ):
|
~
| |
20:25 31/01/2010
|
ברשותם או במחילתכם, אני אוהב להעביר את דברי בדיבור רגיל ופשוט. תודה וסליחה מראש.
אחד מהם הוא שמואל הנביא, או כפי שהיה ידוע בכינוי גם -
שמואל הרואה ( הרואה ברוח הקודש ), וכך היה :
זוכרים כששאול חיפש עדר ומצא מלכות ?
מכיון שעברו כבר שלושה ימים, ועדיין לא מצאו את אשר נאבד, אמרו - כדאי שנלך לחפש את שמואל הרואה והוא יגיד לנו איפה העדר נמצא. מכיוון שאם נחזור עכשיו, נחזור בלי העדר, ואם נמשיך לחפש, ישלחו אנשים לחפש אחרינו מהדאגה. אין ברירה. נלך לשמואל הרואה.
הגיעו לעיר שבו הוא אמור להימצא, אך כיצד יזהו אותו ?
כולם לבשו אותו הדבר אז, ונראו פחות או יותר דומים,ויש המון אנשים. והנה רצה השם, והוא שמואל נראה שונה מהשאר - אף על פי שהיה אז כבן חמישים שנים, קפצה עליו זיקנה והוא נראה כבן מאה, והראשון ששאול ופמליתו שאלו היכן ניתן למצוא את שמואל הרואה, ענה להם : אנוכי הרואה.
במדדים של אישיות ענקית כמו שמואל, השקולה כמשה ואהרון יחד, למדים אנו, שזו תשובה בנוסח שגוי.
והיכן אנו רואים את עונשו על כך ?
הרי מכיוון שהוא , אי אפשר לומר כזה דבר, אבל כדי לסבר את האוזן, הוא כביכול, ואני אומר רק כביכול, התרברב על כושר ראייתו ברוח הקודש.
כאשר שמואל הגיע להמליך את דויד, הוא פנה לבכור קודם , אהליאב, שהיה גם גבה קומה, גם יפה, גם חכם, ורצה להמשיחו.ואז לפני שזה קרה הוא קיבל סימנים משמים שזו הוא זה שצריך להימשח למלך.
לכן זה עונש בשביל ענק כשמואל,שהוא לא ראה טוב מספיק. מידה כנגד מידה.
|
|
|
  |
חלק שני : המשך
|
~
| |
20:44 31/01/2010
|
ומכאן אפשר גם לשייך את " ה'' רואה לבב אנוש ".
אמשיך,
השני היה דויד המלך, שאמר להקב"ה שתורתו היא כזמירות עבורו, כאשר הכוונה היא שהוא אמר ואפילו מתוך שמחה ואהבה שתורת ה'' היא 100 אחוז בשבילו, והוא יודע אותה על כל צדדיה במושלמות ואין דבר שהוא לא יודע בה. והיכן אנחנו מוצאים את עונשו ?
כאשר לקחו בחזרה את ארון הברית בחזרה לירושלים,
הרכיבו את ארון הברית בטעות על עגלה עם גלגלים, ועוד משהו.
כאשר במפורש הכתוב אומר - שארון הברית נישא אך ורק על הכתף. וגם ידוע הרי שבעצם הארון נושא את נושאו.
ואת ההלכה הזו, כבר אז כל ילד בן 5 ידע.
והרי אנו רואים שדויד המלך, על כל חכמתו, נשכחה חכמתו ממנו לרגע. וכתוצאה מטעות זו, הכהן שהלך מאחורי העגלה, נבהל, בעת שהיו בסיבוב חד בדרך,
שהעגלה נוטה ליפול, ולכן סמך ידיו על ארון הברית כדי לתמוך בו, ומיד יצאה קרן שהרגה אותו במקום, משום שלכהן אסור היה לגעת בארון הברית. אכן עונש כבד ואבידה כבידה. ולפיכך דחה דויד המלך את המשך העליה לירושלים בכמה חודשים.
והמסקנות,
שלנו הקטנים
* יש לנו עוד הרבה מה ללמוד ..*
|
|
|
  |
|
תיקון לחלק הראשון, שורה שלישית מהסוף: ואז לפני שזה קרה הוא קיבל סימנים משמים שלא הוא זה שצריך להימשח למלך.
|
~
| |
20:47 31/01/2010
|
ואז לפני שזה קרה הוא קיבל סימנים משמים שלא הוא זה שצריך להימשח למלך. |
|
|
  |
|
משיח
|
דוד
| |
08:31 1/02/2010
|
דברים נאים.רק אם אפשר לשאול מי הפרשנים שעליהם אתה מסתמך?שמות מדוייקים בבקשה.מוכר לי הניתוח הזה מעברי.בקיצור מאיפה שאבת את המסקנות הללו. |
|
|
| "וה'' הולך לפניהם ...ולילה בעמוד אש להאיר להם ללכת .." [שמות י"ג,כ"א] |
|
|
  |
|
יפה
|
חובב אמנות
| |
20:08 28/01/2010
|
כל הכבוד !
את יכולה לעשות ספר אלבום עם כל הציורים האלה. |
|
|
  |
|
לחובב אמנות, תודה מאהובה קליין.
|
אהובה קליין
| |
23:31 2/02/2010
|
אכן, אתה צודק, אבל זה לא פשוט כלל, זה צורך משאבים... בע"ה בסייעתא דשמיא אני מקווה להוציא ספר כזה, זה החלום שלי. |
|
|
|
פרשת בשלח- רמז למשיח,שבת שירה/ אהובה קליין
|
אהובה קליין
| |
18:24 28/01/2010
|
הפרשה פותחת במילים:"ויהי בשלח פרעה את העם ולא נחם אלוקים דרך ארץ פלשתים, כי קרוב הוא כי אמר אלוקים פן ינחם העם בראותם מלחמה ושבו מצרימה ויסב אלוקים את- העם דרך המדבר ים סוף וחמושים עלו בני-ישראל מארץ מצרים וייקח משה את- עצמות יוסף עמו כי השבע השביע את- בני ישראל לאמור פקוד יפקוד אלוקים אתכם והעליתם את עצמותיי מזה אתכם"
השאלות המתעוררות בפרשת- בשלח הם:
1] מה הרמז המסתתר בשם הפרשה: בשלח ?
2] מדוע הפרשה פותחת במילה: "ויהי.." הרי לפי דעת חז"ל- זו לשון צער, נשאלת השאלה, איזה צער יש בזמן שמחת הגאולה?
3] מדוע כתוב:"ולא נחם אלוקים דרך ארץ פלשתים כי קרוב הוא כי אמר אלוקים: פן ינחם העם.. ושבו מצרימה" מדוע ישנו חשש שעם ישראל ירצה לחזור למצרים- לעבדות?
4] מה הכוונה:"וחמושים עלו בני ישראל" ?
5] האם רק עצמותיו של יוסף הועלו בלבד? ומה ניתן ללמוד ממעשה זה – על משה ?
6] מדוע מידי פעם יש שינוי בכינוי שה'' מכנה את בניו, פעם: "העם" ופעם:"בני ישראל" ?
7] אילו רמזים- ישנם בשירת הים ?
התשובה לשאלה הראשונה : שם הפרשה: בשלח = עולה בגימטריא: שם, פירושו= בשליחות ה''. בשלח: "והוא ניסי ומנוס לי"
התשובה לשאלה השנייה: מדוע הפרשה פותחת במילה:"ויהי" שהיא לשון צער?
על כך עונים חז"ל במסכת מגילה [ י'',ע"ב] הרי בני ישראל יצאו משעבוד לגאולה ובכל זאת יש צער מסוים – בני ישראל
לא הגיעו לבשלות הרצון -להיגאל מעבדות שהיו שרויים בה בתקופה ארוכה, אחת המטרות בהנחתת עשרת המכות על מצרים- הייתה לטעת בבני ישראל את הרצון לחופש ועצמאות, אך מטרה זו לא הושגה במלואה ולכן בתחילת הפרשה יש דגש על צער זה – המציין שהעם יצא ממצרים לא מרצון החופש, אלא פרעה שילח אותם מארצו.
התשובה לשאלה השלישית : מדוע קיים חשש שעם ישראל ירצו לחזור מצרימה? האבן עזרא סבור: שהיה חשש שאם האויב יבוא להילחם נגדם , הם פשוט ישברו וירצו לשוב מצרימה.
"שפת אמת" אומר: שבכוונת ה'' לא להוליך את בני ישראל בדרך ארץ פלשתים, כוון שהיא הייתה קרובה מידי ולא רצוי שהם יכנסו דרך קצרה לארץ ישראל, אלא ילכו בדרך ארוכה דרך המדבר – שהיא רצופה ניסיונות וייסורים במטרה שיגיעו לארץ עם בשלות כדי שתהיה באפשרותם להתמודד עם כל חבלי הקליטה בארץ.
התשובה לשאלה הרבעית: " וחמושים עלו.."
הכוונה לפי רש"י: א] היו מצוידים בכלי מלחמה, רש"י מסתמך על המקור :"ואתם תעברו חמושים" [יהושע א, י"ד]
פירוש ב'': אחד מכל חמישה איש יצאו ממצרים וארבעת הנותרים מתו בעבור חטאם - במכת החושך במצרים.
חת"ם סופר שואל: מדוע לא מתו הרשעים: דתן ואבירם במצרים? תשובתו: דתן ואבירם הלשינו על משה בתחילת דרכו וכתוצאה מכך הוא ברח מבית פרעה למשך שישים שנה,
אך במשך תקופה זו - הוא התפתח באישיותו עד כדי בשלות להיות מנהיג לעם. הדבר דומה לאיילה שהנחש מכיש אותה בשעת שיולדת ובכך מסייע לה. [ בבא בתרא ט"ז, ע"א] ה'' רצה שאותם רשעים יראו בסופו של דבר את גאולת ישראל דווקא על –ידי משה, בסוף הם נבלעו באדמה.
התשובה לשאלה החמישית: משה מעלה את עצמות יוסף ומהמילה:"אתכם" לומד רש"י כי גם העצמות של יתר השבטים הועלו עם עצמותיו של יוסף, ניתן ללמוד כאן על חסידותו של משה שכל עוד שבני ישראל היו עסוקים בביזה- בשאילת כלים ובגדים ממצרים- משה עסוק בעצמות יוסף והשבטים למרות שהם עשו זאת על פי צו אלוקי שהרי הובטח עוד לאברהם: "ואחרי כן יצאו ברכוש גדול" [בראשית ט"ו, י"ד] אלא שהתורה מדגישה – כי בעיני ה'' מצווה שעולה דמים ומאמצים מרובים- עדיפה בעיני ה'' מאשר מצווה שמתן שכרה בצידה.
התשובה לשאלה השישית : מדוע פעם כתוב:"העם" ופעם: "בני ישראל"? מתברר, שהיו שתי כיתות, כיתה אחת שהאמינה בה'' וב |
|
|
  |
|
כמה בילבולי שכל בדף אחד
|
אליהו
| |
18:51 28/01/2010
|
|
|
|
  |
|
אליהו חשבתי שאתה מבחין בדברי אמת מהתורה, ישר כח גב' קליין
|
חג שמח
| |
10:34 29/01/2010
|
|
|
|
|
|
הבה וניבדוק האם אנחנו מבינים את המשפט מהמדרש: ניצחוני בני..".
|
*
| |
13:42 28/01/2010
|
|
|
|
  |
|
זה היה בעניין תנורו של עכנאי
|
אליהו הנביא
| |
13:52 28/01/2010
|
לא משנה על מה החכמים יפלפלו
תמיד ילכו על פי הרוב...גם אם דעת המיעוט
היא האמת היחידה.ובנוסף לכך גם אם השמיים יעידו
שזוהי האמת |
|
|
  |
|
הכוונה על פי הרוב : שייכת לדיינים של כנסת הגדולה בלבד.
|
*
| |
14:07 28/01/2010
|
חוץ מזה,
לא הבאת את הפירוש למה זאת אומרת
שהקב"ה כביכול אומר : ניצחוני בני.."
|
|
|
  |
|
לי זה נשמע כאילו
|
אליהו הנביא
| |
16:06 28/01/2010
|
שהכל יכול להיות בניגוד רצונו של האל
זאת אומרת אם יש מצווה כלשהי אז ניתן להוסיף לה או לגרוע ממנה בניגוד לדעתו של האל...
וכי מכיוון שנקבע ע"י חכמים שהולכים עפ"י דעת הרוב.
אגב ברוב המסכתות והבראייתות מספיק שיבוא חכם
שמתפלפל בחבורתא ויאמר כך: "סברוני מבית אבי(סנהדרין)
כך גם תתקבל פסיקתו ללא עוררין. אבסורדי מפני עצמו!
|
|
|
  |
|
לדעתי , אני רואה את "ניצחוני בני.." כ :
|
*
| |
16:31 28/01/2010
|
מכיוון שהתגברו שם בנסיון כביר,
לגבי דבקות במטרה, סכסוך ופילוג, והמון ספק עם סימנים חיצוניים.
הרי היצר הוא גם כן עובד של הקב"ה, עובד מאוד משקיע ונאמן לעבודותו הייתי מעז לומר,
ומכיוון שהקב"ה שלח את החילוק והסימנים ששייכים למדרש, התגברו עליו ( לא עליו ישירות, אלא על שלוחו,
ולא נכנעו חכמינו לסימנים חיצוניים ( כמו הליכה על המים לדוגמא..)
כך התגברו החכמים על הנסיון הזה -
ואז קרה :
"ניצחוני בני.." שניצחו את הנסיון של הספק ההוא.
דווקא הרעיון הזה - לא מגובש ומלוטש כרגע,
אבל זה הכיוון שחשבתי עליו.
|
|
|
  |
|
ומה ניתן לומר על
|
אליהו
| |
16:35 28/01/2010
|
זה שלאחר ההחלטה ללכת על דעת הרוב
נענש אחד החכמים שעפ"י מוצא פיו הוחלטה הפסיקה?
אם אינני טועה זה היה רבי יהושוע שהלך לעולמו
בעקבות הפסיקה הזו. |
|
|
  |
|
אל תדאג לו. הוא בסדר.
|
*
| |
16:47 28/01/2010
|
|
|
|
  |
|
אני דואג לך ולכל עם ישראל
|
אליהו
| |
17:41 28/01/2010
|
|
|
|
|
|
מהם הנזקים של שינוי במצוות התורה בהלכה?
|
אליהו הנביא
| |
13:34 28/01/2010
|
התורה מצווה ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך. הזנחה של עיקר זה מתירה לאברכים לקבל את משכורתם מהמדינה, דבר שגורם סלידה וריחוק של חילונים מהחרדים ומהתורה. כמו כן נשות החרדים נושאות בעול החזקת הבית, חינוך הילדים ופרנסת המשפחה.
התורה מצווה על שמירת נידה מהאישה לתקופה של שבעה ימים ולאחר מכן רחצה במים. הוספת הימים לתקופת ההתרחקות מהאישה אף שאינה נידה, מרחיקה חילונים רבים שהיו יכולים לשמור את המצווה כמו שה'' התאים אותה לבני הזוג. כך גם שטיפה יסודית במים חיים-זורמים מספיקה לטהרת האישה, ואולי אף היא טובה יותר מאשר לטבול במקווה של מים עומדים שטובלות בו רבות אחרות שצריכות טהרה.
התורה מצווה לרשת את הארץ ולשבת בה ולהילחם כנגד האויבים היושבים בארץ. זו עיקר הגישה הציונית שיש לדבוק ככל שעולים ביראת ה''. פסיקות הטוענות שאין צורך להתנחל בגלל פיקוח נפש או מדרשים כגון ש"אין לעלות בחומה" הם סותרים ומעוותים את רוח התנ"ך.
התורה מצווה לבות בית מקדש. אמנם המצב כיום נראה מורכב, אך בינתיים יש לעודד עלייה לרגל לאורך השנה לכותל המערבי (ומי שמעונין גם להר הבית), יש להכין אידיאולוגיות פוליטיות הדוגלות בשליטה יהודית ריבונית ודתית על הר הבית, יש לחפש שושלות כוהנים לפי ייחוס משפחתי ותבדוק גם באמצעות בדיקות מדעיות של גנים תורשתיים. כאן נברך את "מכון המקדש" העוסק בתחום זה.
|
|
|
  |
|
יש גדולי וחכמי ישראל בתורה, להם צריכים להישמע, הם קובעים הם שליחי השם
|
ישר
| |
10:36 29/01/2010
|
ואין פה עצמאות של עוצם ידי וכוחי.
והרבנים מכוונים לתורה שבכתב ולתורה שבעל פה וההלכה היא משמים.
|
|
|
|
|
למי שמתבלבל במונח " שליטא " : זה בסה"כ ברכת : שיזכה לימים טובים ארוכים.
|
*
| |
13:05 28/01/2010
|
|
|
|
  |
|
מכל מלמדי השכלתי
|
אליהו הנביא
| |
14:20 28/01/2010
|
|
|
|
|
|
ראו קביעת כ"ד ספרים בידי החכמים
|
אליהו הנביא
| |
12:58 28/01/2010
|
כתוב במשנה:
''כל כתבי-הקודש מטמאין את הידיים. שיר-השירים וקוהלת מטמאין את הידיים. ר'' יהודה אומר: שיר-השירים מטמא את הידים, וקוהלת – מחלוקת. ר'' יוסי אומר: קוהלת אינו מטמא את הידיים. ושיר-השירים - מחלוקת... אמר ר'' שמעון בן עזאי: מקובל אני מפי ע"ב זקן [72 חכמים שבסנהדרין גדולה] ביום שהושיבו את ר'' אלעזר בן עזריה בישיבה, ששיר-השירים וקוהלת מטמאים את הידיים... אמר ר'' יוחנן בן יהושע בן חמיו של רבי עקיבא: כדברי בן-עזאי. כך נחלקו וכן גמרו [וכך פסקו]'' (מסכת ידים ג, משנה ה).
היש בינכם רבים שקוראים קוהלת ושיר השירים? |
|
|
  |
|
בור ועם הארץ
|
חכם יהודי
| |
13:04 28/01/2010
|
האם הינך מבין את משמעות הביטוי "מטמא את הידיים" ?
בטוח שלא, לכן השתוללת ונחפזת להביא את הציטוט, ובשביל מה ?
בשביל להראות לנו את בורותך ! |
|
|
|
|
תגובה מהיום של הרב אברי גלעד שליט"א התומכת בזריקת נעליים על שופטי ישראל החזירים
|
רדיו
| |
12:34 28/01/2010
|
אברי גלעד מזהיר את מערכת המשפט הישראלית אזהרה חמורה לבל תחשוב עכשיו איך בעזרת התלהמות בעניין הנעל שאיזה מופרע בסך הכל זרק,ולא אדם נורמלי,לברוח מהביקורת הרווחת בעם על המערכת הזו.כפי שאמר אברי גלעד,בכל רחבי המרחב הוירטואלי,בכל מקום בו נכתבות תגוביות למאמרים ולכתבות, ניכר כעס עצום של כלל הציבור הישראלי על מערכת המשפט הישראלית כולה,בכל הרמות שלה,בעליון ובתחתון.
הציבור כועס ומלא טענות רבות וצודקות,והרוב מרגיש פגוע מהחלטות השופטים במערכת.
על מערכת המשפט לחשוב טוב טוב על הסיבה לשינאה ולהתמרמרות ההולכת וגוברת בעם כלפי החונטה בעליון,והמערכת המשפטית בכלל.
אני מסכימה עם כל מילה לש אברי גלעד.אירוע הנעל אינו אלא אירוע מקרי,ואל תשתמש החונטה באירוע עם אדם מופרע ומועד,על מנת להשתיק את הציבור ואת הדרישה שלא תיפסק בשום אופן לשנות מהיסוד את האופי של בית המשפט.
בית המשפט אינו ממשלת על.בייניש וחבריה אינם נבחרי ציבור ואין להם זכות לנהוג כאילו הם מנהלי המדינה היהודית.
אנו דורשים להכניס לעליון שופטים רבים אחרים עם תפיסת עולם לאומית ושונה מזו השוררת שם |
|
|
|
|
מישהו יכול להסביר לי מהו "לא תבשל חלב בגדי אימו"?
|
אליהו הנביא
| |
12:17 28/01/2010
|
ועוד שאלה שמציקה לי ואם כך אתם סוברים
מדוע שלמה המלך היה אוכל בשר וחלב ביחד?
רק לציין שחז"ל נכנסו לפלונטר בגלל זה |
|
|
  |
|
לא להתייחס לערב רב
|
משגיח
| |
12:21 28/01/2010
|
כי הכלב לא מחפש תשובות אלא לנגח את דת האמת. |
|
|
  |
|
יסלח אלוהים לכל משגיחי הכשרות שאוכלים חינם
|
אליהו הנביא
| |
12:27 28/01/2010
|
|
|
|
  |
|
משיח
|
דוד
| |
12:34 28/01/2010
|
לא רק חינם.אלא מחתימים כרטיס כאילו הם שם.וכל היום מבצעים דברים אחרים.שלא קשורים בכלל להשגחה על המטבח היהודי הכשר.זה מה שנקרא מצוות אנשים מלומדה.עבודה בקבלנות.חושבים מלך העולם פראייר |
|
|
  |
|
ולא רק זאת וכמדומני הם גם מקבלים כסף
|
אליהו הנביא
| |
14:06 28/01/2010
|
על השבת למרות שאינם עובדים
כמו שנאמר "עבודה בקבלנות"
הרי מצויין בתורה ששת ימים תעבוד ובשבת זהו יום מנוחה הווי אומר שזה כולל אי תוספה של כסף
מעבר לששת הימים האלו.
אגב איני יודע אם רבים יודעים שבמקווה
כשמגיירים גיורת אז חייבים להיות שם רבנים+בלנית
שבוחנים אותה בעין....תארו לכם אישה שעומדת עם חלוק שקוף למחצה וכשהיא נכנסת למקווה החלוק
מתרומם מול עינהם...היכן טוהר הצניעות כאן?
הכך מלמדת אותנו התורה? האם הרבנות אומרת להוסיף
על המצווה על אפו וחמתו של האל? |
|
|
|
|
כל הכבוד לזורק הנעל
|
משיח
| |
10:51 28/01/2010
|
איזה מלך הוא!
גדול מהחיים! |
|
|
  |
|
משיח
|
דוד
| |
11:38 28/01/2010
|
צפה פגיעה חמורה עם משיח לא מתחכמים עני עלוב |
|
|
  |
|
תתבייש לך
|
אליהו הנביא
| |
12:12 28/01/2010
|
בכל נעל יש צד נקי שאפשר לצחצח ולהבריק
וישנו את הצד המכוער שזו הסוליה שבו צריך לדרוך על הבלי העולם: הרפש,בוץ,זוהמה.
כך עם ישראל מחולק בתוכו לצערי אתה נמנה
עם התחתית שבנעל. |
|
|
  |
|
ועליך צריך לדרוך
|
נעל קדושה
| |
12:20 28/01/2010
|
סור טמא בן טמאים ממחננו.
אתה לא יהודי אלא ערב רב שהזדנב לכאן בדיוק כמו הכושי שקורא לעצמו ''משיח''. |
|
|
  |
|
יסלח לך האל הגדול והנורא
|
אליהו הנביא
| |
12:32 28/01/2010
|
|
|
|
  |
|
משיח
|
דוד
| |
12:32 28/01/2010
|
אני אמנם תימני.אבל דרך ההתבטאות שלך מעליבה את הקדושה.צפה פגיעה חמורה מאוד.לא מדברים כך למלך העולם. |
|
|
  |
|
משיח
|
דוד
| |
12:31 28/01/2010
|
צפה פגיעה.כשהעניים מכוסות אז מלך המשיח מוגדר איך שהגדרתני.אתה תענש בחומרה. |
|
|
  |
|
אתה בדרן אתה
|
פורים ממש איתך
| |
12:35 28/01/2010
|
כושון עלוב קטן שלי, אולי תרקוד איתי. |
|
|
  |
|
משיח
|
דוד
| |
12:37 28/01/2010
|
צפה פגיעה.אתה לא חת מלדבר כך למלך העולם.אני אראה לך מאיפה הדג.......... הבה נרקוד יחדיו ונראה מי יתעייף ראשון.חחחחחחחחחחח |
|
|
|
|
יבורך הרב פיני כהן שקידש היום שם שמיים ברבים
|
יהודי
| |
00:06 28/01/2010
|
בעת שחלץ את נעליו והראה לחזירה השופטת בייניש מהי דעתם האמיתית של עם ישראל לדורותיו עליה.
נצח ישראל לא ישקר.
הרב פיני כהן החזיר ליהודים וליהדות מעט מהגאווה היהודית שבתי המשפח הסדומאים ערכאות הגויים לקחו מהם.
חזק וברוך ! |
|
|
  |
|
משיח
|
דוד
| |
04:33 28/01/2010
|
צפה פגיעה.מי שנותן יד לאלימות אין מקומו בעולם מלך המשיח.לא בחיל ולא בכוח הממון יהיה לך השמחה תחייך העולם לפניך.מי שמחנך את ילדיו על אלימות ומוצא לכך הצדקות לא שונה מבן לאדן.בקיצור צפה פגיעה. |
|
|
  |
|
כבר שנה וחצי ששומעים ממך שאתה מתחתן "עוד מעט ". מה קרה? לא קיבלנו הזמנה לחתונה עדיין.
|
רוצים לחגוג.
| |
10:05 28/01/2010
|
|
|
|
  |
|
משיח
|
דוד
| |
10:38 28/01/2010
|
דבר ראשון מבחינה רוחנית אני כבר נשוי.אני כבר מס'' שנים בהשתוות הצורה עם פלגא דגופי.מאחל לכולם איחוד רוחני עם פלגא דגופם מאשר האקט הגשמי.בכל מקרה כשאעשה את חתונתי הגשמית.אודיע לך.אם בכלל תזכה להשאר איתנו.אתה חוצפן גדול.ובשמיים לא מתים עליך.התחל לכבד את אתרי.כדי שאתייחס אליך ברצינות.אין משיח שש להעניש.אבל אם ימנעו ממני נחת בעולמי.אני אכה ובחומרה.אני משתדל לצמצם את עצמי כמה שיותר.האמן לי אם היית עומד על מעלתי היית ילד טוב. |
|
|
  |
|
משיח
|
דוד
| |
10:43 28/01/2010
|
קודם כל אחגוג על ייסוריך ואחרי זה נדבר על חתונתי.אתה תראה אט אט מה כוחי.אני כאן באתר לראות במפלתך. |
|
|
  |
|
אתה ראוי לזריקה לצינוק. וגם לנעל בפרצוף משלך.לך תשטוף את פיך באקונומיקה.
|
לך הביתה ילד.תן למקצוענים לטפל בעניינים.
| |
10:59 28/01/2010
|
|
|
|
  |
|
המתחזה ל"משיח" לא יודע הלכות פשוטות
|
יהודי
| |
11:03 28/01/2010
|
לעולם לא יוציא אדם דבר פורענות על ישראל (שולחן ערוך וגם בקיצור.),
ומי שמקלל יהודי לחינם הקללות חוזרות אליו ביוקר. |
|
|
  |
|
משיח
|
דוד
| |
11:37 28/01/2010
|
כשישראל חוטאים הם מקבלים בראש.אתם תבינו אט אט מי אני והגישה שלכם אליי תשתנה עד אז ייסורים נעימים. |
|
|
  |
|
שולחן ערוך
|
אליהו הנביא
| |
12:03 28/01/2010
|
כל השולחן ערוך נכתב מסיבות פוליטיות
ובהשפעתם של עמים אחרים כגון היוונים והרומאים
ואל לך להחזיק ממנו כביסוס.
בתורה נכתב אל תוסיף ואל תגרע
וכך עשו" חכמינו" שהוסיפו הלכות ומצוות כאוות נפשם שזה דבר אסור בתכלית ומנוגד לתורה
לפי חז"ל דעת הרוב יותר נחשבת מאשר היחיד
גם אם כהן ששרתה עליו רוח הקודש וכל דבריו נאמרו בשם ה''.
וכי למה אמרו חכמינו ניצחוני בני? וזאת רק בכדי להצדיק את עצמם.
תדע אחת ולתמיד שהרבנות שכיום שתחילתה מאז הפרושים(סנהדרין) היו במאבקים רבים מול זרמים אחרים כגון בית צדוק שהיה אמון על עבודות המקדש
ועל פי התורה משה מסר את התורה שבעל פה לנביאים ואח"כ לכוהנים....מה שלא קורה בזמנננו היום כי פשוט "חכמינו" גזלו את התפקיד במרמה ובכח ולא שורה עליהם רוח הקודש
כל ההלכות שנתחברו אלא הם מוצא פיהם ולא תורה שבעל פה. וכי אם תורה שבעל פה למה היא נכתבת?
רוב האורתודוקסים שכיום פעם היו נוצרים ופשוט
עיוותו את התורה כאוות נפשם
במאות השנים שעברו כל חכם שעיוות את מצוות התורה בא על עונשו ועל כך השמיים יעידו
לא פלא שאין עדיין משיח מפני שאנחנו כבר הוטענו
ונמשיך לטעות עד שיגיע מישהו בעל אמות מידה גדולות שבורך ע"י אלוהים
אוכל למנות מספר רבנים שלא הלכו בדרך של הפרושים(רבנו,חז"ל) כגון:הרב כדורי זצ"ל
והבאבא סאלי זצ"ל ועוד מעטים.
זכות המשך קיומנו בידי שמים היתה בזכות הצדיקים האלו שציינתי אילולא הם מזמן היינו נכחדים
בזכות הענוות שהייתה בהם,היושר,החמלה
חבל מאוד שזכותם משה מאיתנו....
בהזדמנות זו אאחל לכולם שיהיה לנו חיים פוריים
בדיוק כמו הזמנים שעברו,בלי חטא,שנאה,מדון
עיוות מוסר.
תהיו ברוכים כולם! |
|
|
  |
|
משיח
|
דוד
| |
11:36 28/01/2010
|
תמשיך להתעסק איתי אתה תבין מי הילד ומי המחנך.אני אתן לך חינוך שרק בבית ספרי מקבלים חינוך כמדובר.אני כאן באתר מסמן אותך כל רגע.אתה בצרות חביבי. |
|
|
|
|
שלמה המלך בגנו/ שיר מאת: אהובה קליין(c)
|
אהובה קליין
| |
23:56 27/01/2010
|
שמש זהובת חיוכים
טובלת קרניה בבוסתנים
מפזמת פזמון רננים
לוחשת רזים
לחכם שבברואים
מעוררת געגועים.
המלך יוצא מפתח ארמונו
פניו מועדות אל גנו
רגליו בשביל עטור שושנים
עתיר ריח ניחוח בשמים
עצי נוי ופרי מלבלבים
פיהם שירה והודיה לאלוקים.
"הפרחה הגפן הנצו הרימונים"
יונה צחורה לוחשת לחשושים
לשמע הבשורה אורו עיניו
כלפי שמים סופק כפיו,
דמעת אושר זורמת לנחלים
תצמיח במהרה גאולים.
הערה: השיר בהשראת שיר השירים.
|
|
|
|
לגב" אהובה קליין
|
חובב אמנות
| |
23:09 27/01/2010
|
ב"ה
יישר כוח גדול על דברי התורה הנפלאים ועל יצירות האמנות שלך, בהמון כישרון נתברכת.
חילך לאורייתא. |
|
|
  |
|
משיח
|
דוד
| |
23:12 27/01/2010
|
סוף סוף פרגון באתר משיח המשיכו כך זה משמח את אבא.תבורך על הברכה. |
|
|
  | מקרב לב,
תבורך משמים בשפע ברכות כמים!
חג ט"ו בשבט שמח! |
|
|
|
|
שנאת חינם
|
אליהו הנביא
| |
22:16 27/01/2010
|
אני מתבייש בכך שאני שייך לעם הזה שנקרא כיום
ישראל.השנאה בין אחד לשני,זניחת המוסר,רבנים מושחתים ועוד כהנה וכהנה דברים.
אני מתבייש לראות הודעות בגנות בריות שנבראו בידי האל עצמו כגון: כושים
עם חסרי סובלנות וסבלנות אל תשכחו שגרים הייתם בארץ מצרים.
בל נזכיר את דעותיהם של חז"ל לגבי שחורים
מי שמתיימר להיות בקיא בדת שילך ויעיין במסכתות ובבראייתות
הרבה מההלכות ודיוניהם סבבו סביב הגר
ובל נזכיר שכושים וכלבים הוזכרו באותה הנשימה
ואגב מי שמם להיות קובעי ההלכה?
הלא מאז ומתמיד זה היה תפקידי הכוהנים
בימי בית שני הכוהנים הודחו מתפקידם בידי כל החכמים הללו(סנהדרין בשבילכם)...
מישהו שמע פעם על משפחת הכוהנים בית צדוק?
אם לא תעיינו בכתובים:נביאים וכתובים.
ושוב פעם אני נורא בוש בכם "העם הנבחר" |
|
|
  |
|
10 קבין של זוהמה ירדו לעולם
|
מה לעשות
| |
23:12 27/01/2010
|
9 לקחו אפריקי (אפריקה).
ועיננו רואות כמה מחלות באות משם ל"ע.
תלמד בחז"ל ותחכים. |
|
|
  |
|
משיח
|
דוד
| |
23:18 27/01/2010
|
וחלק גדול מהם נמצאות ב"גאי יונים" שנמצאים בעם היהודי.אם תנופף ביהדות ואין לך קבלות אתה מסבך את כולם.ויש הרבה שרק מנופפים ואים בתוכם אפסית ממה שהם מקשקשים.הבהמה נמצאת חזק גם בארצנו.ויגיע הרגע שגם פה יהיה שמח.כשהמכה משתחררת אין כח בעולם שיכול לבטל אותה.וכמשיח אומר לך הרבה מאלה שמצערים את רוחי על הכוונת חזק.ואתם אט אט תבינו למה אני מתכוון בדבריי.אני לא מתכוון לצאת מכאן.אתה יודע מה זה אומר שהכל צריך להסתיים בקרוב.ואני לא מקנא במי שלא יהיה מוכן רוחנית לריקודים הנפשיים במגירה של מלך העולם.אתם צוחקים אבל מקווה שלא תזכו לראות את הצחקוקים של סיבת הסיבות ועילת העילות. |
|
|
  |
|
מה את מקשקשת
|
אליהו הנביא
| |
23:37 27/01/2010
|
ותראי היכו נמצאים כל אלו שהביאו דברי חוכמה אלו
כפי הידוע לי שרוה חז"ל נענשו על מעשיהם בעולם
קחי דוגמאת רבי עקיבא ותלמידיו
וכל זאת רק בגלל שנאת חינם
ידוע לך שלפי ההלכה ישנה ברכה מיוחדת
ברגע שרואים בריה משונה?
אני אנסה למנות לך כמה: נכה,עיוור,חירש,קופים,שחורים(כושים)
וחז"ל חיברו למען זאת את הברכה "ברוך משנה הבריאה"
האם לדעתך חז"ל פעלו בדרך הומנית? היש כאן מוסר?
ואגב שכחתי לציין שאני יהודי אתיופי
ומשיח מילים כסלע |
|
|
  |
|
הקב"ה לא הומני
|
יהודי גזעי
| |
00:12 28/01/2010
|
מה לו הנשגב ול''הומניות'' הצבועה שהמציאו העמלקים האתאיסטים שלא מאמינים בו.
תכניס לך לראש העקום שלך שהקב"ה הוא גזען רצחני, וזה שהוא מעניש את צדיקיו בעולם הזה - זה מפני שהוא מצפה מהם ליותר ממה שהוא מצפה ממך, וזה לקדש את שמו ברבים ועל דקויות קטנות מענישם.
|
|
|
  |
|
משיח אמיתי, לא שונא ישאל. נקודה.
|
.
| |
07:51 28/01/2010
|
|
|
|
  |
|
משיח
|
דוד
| |
10:40 28/01/2010
|
אני שונא טומאה וטומאה לא מדלגת על אף אחד.ואין זה משנה לי אם אתה יהודי ערבי או גרמני אם אתה מצער את הבריות אין אני ואתה יכולים לדור יחדיו |
|
|
  |
|
משיח
|
דוד
| |
10:41 28/01/2010
|
|
|
|
  |
|
תאמין לי, יש לך מזל שאני מבין שאתה מסוכסך עם עצמך.
|
תהיה בריא חביבי.
| |
11:25 28/01/2010
|
|
|
|
  |
|
משיח
|
דוד
| |
11:39 28/01/2010
|
צפה פגיעה חכמולוג עני מנודה שכמותך.אנדה אותך יתר על מוקצתך מהחברה.אני אחנך אותך פושע עלוב |
|
|
  |
|
תמשיך תמשיך, בנתיים זה הולך לי מעולה.
|
כל הכבוד.
| |
13:00 28/01/2010
|
|
|
|
|
|
אוהבים לאכול כבד אווז?
|
SPiRiT
| |
17:21 26/01/2010
|
אמרו חז"ל: "עתידין ישראל ליתן עליהן את הדין - שבחטאתם מתעכב משיח ויש להם צער בעלי חיים לאותן אווזים מחמת שומנן"
(בבא בתרא ע"ג ע"ב)
http://news.walla.co.il/?w=/10/1636029
קנית בשר אווז? תרמת מכספך לעיכוב המשיח!! חד וחלק!!
צמחוני זה לא רק יותר בריא, צמחונות מצילה חיים של בעלי חיים וחוסכת מהם צער רב מאוד. הצטרפו לאלה שאיכפת להם. |
|
|
  |
אז אם ככה, אתה ואני זה כבר 2 שמזרזים.
|
ווהו הוו
| |
18:52 26/01/2010
|
|
|
|
  |
|
ספיריט, אני שמח לראות שאתה מתחזק בריא. כמו שאתה, אט אט,
|
*ם*
| |
19:14 26/01/2010
|
ובטוח,
תישען על האמונה שלך ושלנו בהקב"ה,
בשביל האמונה הנכון, כמו שאנחנו ה"חוצפנים" פה,
עונים לכמה רעיונות לא ראויים שמובאים לפה מדי פעם.
אל תסחף עם הרעיונות אנחנו = צורה, שאנחנו רואים פה מדי יום.
אנחנו "קטנים", עושים מה שצריך לעשות, משתדלים, זה חשוב לא פחות.
תחשוב על משהו כזה ( אשמח לשמוע אם אני מעביר את הרעיון טוב ):
מכיר את זה שמקבלים מתנה, ואז פותחים את האריזה ויש עוד אריזה יותר קטנה, פותחים ואז שוב, עוד אחת יותר קטנה וכן הלאה ?
את תחשוב הפוך מההגיון והפיזיקה -
אתה מקבל מתנה קטנה קטנה, פותח את האריזה ומגלה עוד מתנה עם אריזה פי 3 בגודל !?!, פותח אותה ואז מגלה עוד אריזה גדולה יותר פי 3 מקודמתה וכן הלאה.
זה הרי ממממש לא הגיוני ..
אבל זה מה שהכין לנו הקב"ה בעבודתנו..
פשט
רמז
דרש
סוד
להגיע לסוד, יש כמה תחנות בדרך, כאשר כל תחנה פותחת לך את השכל ומכינה אותו לקלוט את הדרגה הבאה, עכשיו שלא תבין אותי לא נכון, כל התחנות בדרך הם אמת חקוקה והיסטוריה אמיתית ומדויקת מאוד, וכל הסיפורים הם לא אגדות, אלו דמויות אמיתיות שחיו והיו קיימים. ברובד של הפשט זה אכן זה.
הפשט גם מאוד מגרה את השכל מהבחינה הרוחנית כמו שאתה יודע, וזה חלק מהתהליך הגאוני אם אפשר לומר קטנה שכזאת..
עכשיו לקחת אוויר ?
אפשר להמשיך להיבטים הבאים.. תחנה תחנה וכל זמני ההסעות שלה והחוקים שלה. זה עובד ובדוק כפר אלפי שנים אפשר לומר.
וכמובן שאי אפשר להתעלם מגורם ההנאה, שהרי תורה נכונה זה כייף לא נורמלי.
אם היינו מתחילים הפוך ישר בסודות של רבי שמעון בר יוחאי זצ"ל ההנאה מהירה מאוד ועוצמתית, אבל טבע האדם זה להתרגל למצבים צ''יק צ''ק עד כדי מיאוס או שיעמום או תחושת ה"כבשנו את ההר" ואין יותר מה לכבוש. ואז הכל חוזר להיות משעמם בלי משהו טעים יותר לתאבון התאווה.
אני חושב, כשמתחילים מהפשט וכן הלאה קדימה, התיאבון לא נגמר, ורק מתעצם, והגוף והנשמה ערוכים לקיבולת התדרים הנדרשים לעוצמות הבאים ולהשאר בריא בגוף ובנפש.
אמממ...
עד כאן בנתיים בנושא זה,
רק רציתי להעביר לך את המסר.
KEEP ON
|
|
|
  |
|
רגע שנייה יש פה מישהו שמעכב את הגאולה
|
שי יומטוב
| |
19:45 26/01/2010
|
על ידי אכילת שרימפסים ופירות ים וגם על ידי עירבוב בשר וחלב שקוראים לו שי |
|
|
  |
|
שתזכה למצוות חופה ומעשים טובים.
|
.
| |
19:47 26/01/2010
|
|
|
|
  |
|
משיח
|
דוד
| |
11:14 27/01/2010
|
כותב ההודעות הקצרות שחושב שהוא חכם.צפה פגיעה. |
|
|
  |
|
P.O.D
|
למה אתה מנסה לריב כל הזמן ?
| |
11:38 27/01/2010
|
|
|